לימוד דקדוק באנגלית ברמה A2 הוא הצעד הבא החשוב במסע שלכם לשליטה בשפה. בשלב זה, אתם כבר מכירים את היסודות הבסיסיים ומוכנים להעמיק את הידע שלכם בכללי הדקדוק המרכזיים. רמה A2 מאפשרת לכם לבנות משפטים מורכבים יותר, להביע רעיונות בצורה ברורה יותר ולהבין טקסטים ושיחות ברמה גבוהה יותר. במדריך המקיף הזה נסקור את כל כללי הדקדוק החשובים שתצטרכו לדעת כדי להתקדם בביטחון לרמה הבאה.

Alphabet blocks ABC on wooden table. Text - skills

לימוד דקדוק באנגלית ברמה A2 הוא הצעד הבא החשוב במסע שלכם לשליטה בשפה. בשלב זה, אתם כבר מכירים את היסודות הבסיסיים ומוכנים להעמיק את הידע שלכם בכללי הדקדוק המרכזיים. רמה A2 מאפשרת לכם לבנות משפטים מורכבים יותר, להביע רעיונות בצורה ברורה יותר ולהבין טקסטים ושיחות ברמה גבוהה יותר. במדריך המקיף הזה נסקור את כל כללי הדקדוק החשובים שתצטרכו לדעת כדי להתקדם בביטחון לרמה הבאה.

זמן הווה פשוט (Present Simple) – השימוש המתקדם

זמן הווה פשוט הוא אחד מאבני היסוד החשובות ביותר באנגלית, והבנה מעמיקה שלו חיונית להתקדמות. בנוסף לשימושים הבסיסיים שכבר למדתם ברמה A1, ברמה A2 נרחיב את היכולות שלכם להשתמש בזמן זה במגוון רחב יותר של הקשרים. זמן הווה פשוט משמש לתיאור פעולות קבועות, עובדות כלליות, הרגלים יומיומיים ואירועים מתוכננים בעתיד הקרוב. חשוב להבין את ההבדלים הדקים בין השימושים השונים ולדעת מתי בדיוק להשתמש בכל אחד מהם.

השימוש בתדירות (frequency adverbs) הוא מרכיב חשוב בזמן הווה פשוט. מילים כמו always (תמיד), usually (בדרך כלל), often (לעתים קרובות), sometimes (לפעמים), rarely (לעתים רחוקות) ו-never (אף פעם) מוסיפות דיוק ועושר לתיאורים שלכם. המיקום הנכון של מילות התדירות במשפט הוא לפני הפועל הראשי אך אחרי פועל העזר to be. למשל: "She always arrives on time" או "They are usually happy".

כללי הוספת S בגוף שלישי יחיד

אחד האתגרים הנפוצים ביותר עבור לומדי אנגלית הוא זכירת הוספת S או ES בגוף שלישי יחיד בזמן הווה פשוט. כלל זה חל על he, she ו-it, וחשוב להכיר את כל החריגים והמקרים המיוחדים. כאשר הפועל מסתיים באות O, S, X, Z, CH או SH, מוסיפים ES במקום S בלבד. למשל: watches, goes, misses. כאשר הפועל מסתיים ב-Y אחרי עיצור, משנים את ה-Y ל-I ומוסיפים ES, כמו במילה studies (מ-study).

פעלים חריגים כמו have הופך ל-has ו-do הופך ל-does דורשים שינון מיוחד. חשוב לתרגל את הכללים האלה עד שהם הופכים לטבע שני, כי טעויות בנושא זה הן מהנפוצות ביותר אצל דוברי עברית הלומדים אנגלית. זכרו שבשאלות ובמשפטי שלילה עם do/does, הפועל הראשי חוזר לצורת הבסיס שלו ללא S.

זמן הווה ממושך (Present Continuous) – פעולות בהתהוות

זמן הווה ממושך מתאר פעולות שמתרחשות ברגע הדיבור או בתקופה הנוכחית. הבנת ההבדל בין זמן הווה פשוט להווה ממושך היא קריטית לדיבור אנגלית נכונה. בעוד שהווה פשוט מתאר מצבים קבועים והרגלים, הווה ממושך מתמקד בפעולות זמניות ומשתנות. המבנה הבסיסי הוא am/is/are + פועל עם ing, אך חשוב להכיר את כל הניואנסים והשימושים המיוחדים של זמן זה.

השימוש בהווה ממושך לתכניות עתידיות הוא אחד המאפיינים החשובים ברמה A2. כאשר אנו מדברים על תכניות מוגדרות וסידורים קבועים לעתיד הקרוב, אנו משתמשים בהווה ממושך. למשל: "I'm meeting my friend tomorrow" או "They're flying to London next week". שימוש זה נפוץ מאוד באנגלית יומיומית ומבטא תכנון ברור יותר מאשר שימוש ב-will.

כללי הוספת ING והחריגים החשובים

הוספת ING לפעלים נראית פשוטה, אך ישנם כללים חשובים שחייבים לזכור. כאשר פועל מסתיים ב-E אילמת, מורידים את ה-E לפני הוספת ING: make הופך ל-making, write הופך ל-writing. כאשר פועל חד-הברתי מסתיים בעיצור-תנועה-עיצור, כופלים את העיצור האחרון: run הופך ל-running, swim הופך ל-swimming. חריג חשוב הוא כאשר ההברה האחרונה אינה מודגשת – אז לא כופלים.

פעלים מסוימים כמו die ו-lie משנים את האיות שלהם בצורה מיוחדת: dying ו-lying. קיימת גם קבוצה של פעלי מצב (stative verbs) שבדרך כלל לא משתמשים בהם בזמן ממושך, כמו know, understand, believe, love, hate. זוהי נקודה מתקדמת יותר שחשוב להכיר ברמה A2, למרות שהשליטה המלאה בה מגיעה בדרך כלל ברמות גבוהות יותר.

זמן עבר פשוט (Past Simple) – סיפור העבר שלכם

זמן עבר פשוט הוא הכלי המרכזי לספר סיפורים ולתאר אירועים שהתרחשו והסתיימו בעבר. ברמה A2, אתם צריכים להכיר היטב את ההבדל בין פעלים רגולריים שמקבלים ED לבין פעלים חריגים שצריך לשנן. הבנת השימוש הנכון בעבר פשוט תאפשר לכם לשתף חוויות, לספר על החופשה האחרונה שלכם או לתאר מה עשיתם אתמול. זהו זמן חיוני לתקשורת יומיומית באנגלית.

מילות הזמן החשובות לעבר פשוט כוללות yesterday, last week/month/year, ago, in 2020, when I was young. שימו לב שעם ago המספר בא לפני המילה: two days ago, three years ago. כאשר מספרים סיפור ארוך, משתמשים בעבר פשוט לרצף האירועים הראשי, ולעתים משלבים עם זמנים אחרים ליצירת תמונה מלאה יותר. חשוב לתרגל סיפור אנקדוטות קצרות בעבר פשוט כדי לשפר את השטף.

פעלים חריגים חיוניים לרמה A2

פועל בהווה פועל בעבר תרגום דוגמה
be was/were להיות I was tired yesterday
have had להיות בעל/לאכול She had a great time
do did לעשות They did their homework
go went ללכת We went to the cinema
come came לבוא He came late to class
see saw לראות I saw a beautiful sunset
take took לקחת She took the bus
make made לעשות/ליצור They made a cake
get got לקבל/להגיע We got home at midnight
give gave לתת He gave me a present

רשימת הפעלים החריגים היא ארוכה יותר, אך אלה הם הנפוצים ביותר שחובה לדעת ברמה A2. חשוב לתרגל אותם בהקשרים שונים ולא רק לשנן את הצורות. יצירת משפטים אישיים עם כל פועל תעזור לכם לזכור אותם טוב יותר. למשל, במקום לשנן ש-eat הופך ל-ate, תחשבו על "I ate pizza last night" – משפט שקל יותר לזכור ושימושי יותר.

השוואות ותארים – איך להשוות בין דברים

היכולת להשוות בין דברים, אנשים ומצבים היא מיומנות חיונית ברמה A2. באנגלית קיימות שתי צורות עיקריות ליצירת השוואות: הוספת er/est לתארים קצרים ושימוש ב-more/most לתארים ארוכים. הכלל הבסיסי הוא שתארים חד-הברתיים ותארים דו-הברתיים המסתיימים ב-y מקבלים er להשוואה ו-est לסופרלטיב. תארים ארוכים יותר משתמשים במבנה האנליטי עם more ו-most.

חשוב להכיר את החריגים הנפוצים: good-better-best, bad-worse-worst, far-further/farther-furthest/farthest. כמו כן, תארים המסתיימים ב-y משנים את ה-y ל-i לפני הוספת er/est: happy-happier-happiest. כאשר תאר חד-הברתי מסתיים בעיצור-תנועה-עיצור, כופלים את העיצור האחרון: big-bigger-biggest, hot-hotter-hottest. הכללים האלה דומים לכללי הוספת ing ו-ed.

מבני השוואה מתקדמים

מעבר להשוואות בסיסיות, ברמה A2 חשוב להכיר מבנים נוספים. המבנה as…as משמש להשוואת שוויון: "She is as tall as her brother". השלילה not as…as או not so…as מבטאת אי-שוויון: "The movie wasn't as good as the book". המבנה the…the מראה על קשר בין שני דברים: "The more you practice, the better you become". זהו מבנה מתקדם יותר אך שימושי מאוד.

השוואות מרובות מאפשרות לנו להשוות יותר משני פריטים. במקרה זה משתמשים ב-superlative (הצורה עם est או most). חשוב לזכור להשתמש ב-the לפני הסופרלטיב: "She is the tallest in the class". כאשר מציינים את הקבוצה שבתוכה ההשוואה נעשית, משתמשים ב-in למקומות ו-of לקבוצות: "the biggest city in the world", "the best of all my friends".

פעלי עזר מודאליים – הבעת יכולת, רשות וחובה

פעלי העזר המודאליים הם כלי חשוב להבעת גוונים שונים של משמעות. ברמה A2, התמקדו בעיקר ב-can/could, must/have to, should ו-may/might. כל פועל מודאלי מביא משמעות מיוחדת למשפט ומאפשר לכם להביע רגשות, דעות והערכות. Can מבטא יכולת או רשות בהווה, could משמש לעבר או לבקשות מנומסות, must מבטא חובה חזקה או הסקה לוגית, ו-should נותן עצה או המלצה.

חשוב להבין שפעלים מודאליים לא מקבלים s בגוף שלישי ואחריהם תמיד בא פועל בצורת הבסיס ללא to. היוצא מן הכלל הוא have to, שמתנהג כמו פועל רגיל ולא כמו פועל מודאלי אמיתי. ההבדל בין must ל-have to הוא עדין אך חשוב: must מבטא חובה פנימית או דעה אישית, בעוד have to מתייחס לחובה חיצונית או חוק. ברמה A2 מספיק להכיר את ההבדל הבסיסי הזה.

שימושים מיוחדים של פעלים מודאליים

פועל מודאלי שימוש עיקרי דוגמה הערות
can יכולת/רשות I can swim שלילה: cannot/can't
could יכולת בעבר/בקשה Could you help me? יותר מנומס מ-can
must חובה חזקה You must wear a seatbelt אין צורת עבר
have to חובה חיצונית I have to work tomorrow משתנה לפי זמן
should עצה/המלצה You should see a doctor shouldn't לשלילה
may אפשרות/רשות פורמלית It may rain later may not לשלילה
might אפשרות חלשה She might come mightn't נדיר

שימוש נוסף חשוב של could הוא להצעות: "We could go to the cinema". המבנה would like to הוא דרך מנומסת להביע רצון, ונפוץ מאוד בשיחות יומיומיות: "I would like to order pizza". חשוב לתרגל את הפעלים המודאליים בהקשרים שונים כדי להרגיש בנוח איתם, כי הם מוסיפים עושר רב לאנגלית שלכם ומאפשרים לכם להתבטא בצורה מדויקת יותר.

מילות יחס של זמן ומקום – הדיוק בפרטים

מילות היחס הן אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור לומדי אנגלית, מכיוון שהשימוש בהן שונה מהעברית ולעתים נראה שרירותי. ברמה A2 חשוב להתמקד במילות היחס הנפוצות ביותר ובשימושים הבסיסיים שלהן. מילות יחס של זמן כוללות את in (לחודשים, שנים, עונות), on (לימים ותאריכים), at (לשעות ונקודות זמן ספציפיות). מילות יחס של מקום כוללות in (בתוך), on (על), at (ליד/ב-), under (מתחת), between (בין), next to (ליד).

השימוש הנכון במילות יחס דורש הרבה תרגול וחשיפה לשפה. כדאי ללמוד ביטויים שלמים במקום לנסות להבין את הלוגיקה מאחורי כל שימוש. למשל: in the morning, on Monday morning, at 8 o'clock in the morning. שימו לב להבדלים הדקים: in the car (ברכב פרטי) אבל on the bus/train/plane (בתחבורה ציבורית). הביטוי at home (בבית) לא מקבל the, וזה אחד מהחריגים החשובים.

ביטויים קבועים עם מילות יחס

לימוד ביטויים קבועים הוא הדרך היעילה ביותר לשלוט במילות יחס. ביטויים כמו interested in (מעוניין ב-), good at (טוב ב-), afraid of (מפחד מ-), tired of (עייף מ-) צריכים להילמד כיחידה אחת. באותו אופן, ביטויי זמן כמו in time (בזמן, מספיק מוקדם) לעומת on time (בזמן, בדיוק בזמן הנכון) מראים איך מילת יחס קטנה יכולה לשנות לגמרי את המשמעות. חשוב לרשום ביטויים חדשים שאתם פוגשים ולתרגל אותם בהקשר.

הבלבול בין מילות יחס הוא טבעי ונורמלי, ואפילו דוברי אנגלית מתקדמים לפעמים מתלבטים. הגישה הטובה ביותר היא לא לנסות לתרגם ישירות מעברית, אלא ללמוד את הדפוסים הנפוצים באנגלית. קריאה רבה והאזנה לאנגלית אותנטית תעזור לכם לפתח "תחושת בטן" לגבי מילת היחס הנכונה. זכרו שטעויות במילות יחס לרוב לא פוגעות בהבנה, אז אל תתנו להן לעצור אתכם מלדבר.

שאלות ושלילות – בניית משפטים מורכבים

יצירת שאלות ומשפטי שלילה נכונים היא מיומנות בסיסית שצריך לשלוט בה ברמה A2. באנגלית, בניגוד לעברית, סדר המילים בשאלה משתנה (inversion), ולרוב נדרש פועל עזר. בזמן הווה פשוט ועבר פשוט משתמשים ב-do/does/did, בזמנים ממושכים הופכים את הסדר של הנושא ופועל העזר be, ועם פעלים מודאליים פשוט מזיזים את הפועל המודאלי לתחילת המשפט. הבנת המבנים האלה היא קריטית לתקשורת אפקטיבית.

שאלות WH (מי, מה, איפה, מתי, למה, איך) מתחילות במילת השאלה ואחריה המבנה הרגיל של שאלת yes/no. חשוב להבחין בין שאלות שבהן מילת השאלה היא הנושא (Who called you?) לבין שאלות רגילות (Who did you call?). בשאלות על הנושא לא משתמשים בפועל עזר ולא משנים את סדר המילים. זה מבלבל הרבה תלמידים, אך עם תרגול זה הופך להיות אוטומטי.

שאלות זנב (Tag Questions) ושאלות עקיפות

שאלות זנב הן תוספת קצרה בסוף משפט חיובי או שלילי, והן מאוד נפוצות באנגלית מדוברת. הכלל הבסיסי הוא שאחרי משפט חיובי באה שאלת זנב שלילית, ולהפך. "You speak English, don't you?" או "She isn't coming, is she?". חשוב להתאים את פועל העזר ואת הזמן בשאלת הזנב למשפט הראשי. עם I am השאלה היא aren't I? (ולא amn't I).

שאלות עקיפות מתחילות בביטויים כמו Can you tell me…, Do you know…, I wonder… ואחריהן סדר מילים רגיל (לא של שאלה). "Can you tell me where the station is?" (ולא "where is the station"). זהו נושא מתקדם יותר לרמה A2, אך חשיפה מוקדמת אליו תעזור לכם להבין שיחות טבעיות יותר. שאלות עקיפות נשמעות מנומסות יותר ונפוצות מאוד בסיטואציות פורמליות או כשמבקשים מידע מזרים.

כינויי גוף וכינויי שייכות – מי, של מי ולמי

שליטה מלאה בכינויי הגוף והשייכות היא חיונית לתקשורת בסיסית. הטבלה הבאה מסכמת את כל הצורות שאתם צריכים לדעת ברמה A2. חשוב לא רק לזכור את הצורות אלא גם להבין מתי להשתמש בכל אחת. כינויי נושא (I, you, he וכו') מופיעים בתחילת המשפט כמבצעי הפעולה, כינויי מושא (me, you, him וכו') מופיעים אחרי הפועל או אחרי מילת יחס, תארי שייכות (my, your, his וכו') באים לפני שם עצם, וכינויי שייכות (mine, yours, his וכו') עומדים לבד.

כינוי נושא כינוי מושא תאר שייכות כינוי שייכות כינוי חוזר
I me my mine myself
you you your yours yourself
he him his his himself
she her her hers herself
it it its itself
we us our ours ourselves
you (רבים) you your yours yourselves
they them their theirs themselves

שימו לב במיוחד להבדל בין its (שייכות של it) ל-it's (קיצור של it is או it has). זו אחת הטעויות הנפוצות ביותר אפילו אצל דוברי אנגלית ילידים. כינויים חוזרים (reflexive pronouns) משמשים כשהנושא והמושא הם אותו אדם או דבר: "I hurt myself", "She taught herself English". הם גם משמשים להדגשה: "I did it myself" (אני עצמי עשיתי את זה).

ספירה, מספרים ותאריכים – הדיוק החשוב

ברמה A2 אתם צריכים להרגיש בנוח עם מספרים עד מיליון לפחות, כולל היכולת לומר מחירים, מספרי טלפון, תאריכים וגילאים. המספרים הסודרים (first, second, third וכו') חשובים במיוחד לתאריכים ולתיאור סדר. זכרו שבאנגלית אמריקאית כותבים תאריכים בסדר חודש/יום/שנה, בעוד שבאנגלית בריטית הסדר הוא יום/חודש/שנה. כשאומרים תאריך בעל פה, משתמשים במספר סודר: "the fifth of May" או "May fifth".

שנים באנגלית נאמרות בדרך מיוחדת: 1995 נאמר "nineteen ninety-five" (לא one thousand nine hundred…). שנים כמו 2000 נאמרות "two thousand", ומ-2010 ואילך אפשר לומר גם "twenty ten" וגם "two thousand and ten". מספרי טלפון נאמרים ספרה אחר ספרה, כאשר 0 נאמר לרוב "oh" (לא zero). כסף מבוטא עם המטבע בסוף: "fifty dollars and twenty-five cents" או בקיצור "$50.25" נקרא "fifty dollars twenty-five".

ביטויי זמן וכמות מתקדמים

מעבר למספרים בסיסיים, חשוב להכיר ביטויי כמות כמו a few (כמה), several (כמה/מספר), many (הרבה), much (הרבה – לדברים שלא ניתן לספור), a lot of (הרבה), plenty of (שפע של). ההבדל בין many ל-much הוא קריטי: many לשמות עצם ספירים (many books) ו-much לשמות עצם לא ספירים (much water). בשאלות ובמשפטי שלילה נעדיף להשתמש ב-many/much, בעוד שבמשפטים חיוביים נפוץ יותר a lot of.

ביטויי זמן כוללים מילים כמו twice (פעמיים), three times (שלוש פעמים), once a week (פעם בשבוע), every other day (כל יומיים), fortnight (שבועיים – בעיקר באנגלית בריטית). הביטוי a couple of אומר "שניים" או "כמה" באופן לא מדויק. Half (חצי) יכול לבוא עם או בלי a: "half an hour" או "a half hour". Quarter (רבע) משמש בעיקר לזמן: "quarter past three" (שלוש ורבע), "quarter to four" (רבע לארבע).

עתיד קרוב וכוונות – מה הולך לקרות

ברמה A2 לומדים בעיקר על שתי דרכים לבטא עתיד: going to ו-will. המבנה going to משמש לתכניות וכוונות ברורות או כשיש סימנים ברורים למה שעומד לקרות. "I'm going to study medicine" (יש לי תכנית ברורה), "Look at those clouds – it's going to rain" (יש סימנים ברורים). המבנה המלא הוא am/is/are + going to + פועל בצורת הבסיס. בדיבור מקצרים לעתים קרובות gonna, אך בכתיבה פורמלית צריך לכתוב going to.

Will משמש להחלטות ספונטניות, הבטחות, ניבויים כלליים והצעות. "I'll help you" (החלטה ספונטנית), "It will probably rain tomorrow" (ניבוי כללי), "I'll call you later" (הבטחה). הקיצור של will הוא 'll ושל will not הוא won't. חשוב להבין שלעתים קרובות אפשר להשתמש בשני המבנים, אך הניואנס משתנה. "I'll see a movie tonight" נשמע כמו החלטה רגעית, בעוד "I'm going to see a movie tonight" נשמע כמו תכנית מראש.

ביטויי זמן לעתיד ומבנים נוספים

ביטויי זמן חשובים לעתיד כוללים tomorrow, next week/month/year, in an hour/two days/three weeks, soon, later, this evening, tonight. שימו לב ש-tonight מתייחס לערב הקרוב, לא ללילה האחרון. הביטוי the day after tomorrow אומר "מחרתיים". כשמדברים על כמה זמן ייקח משהו, משתמשים ב-take: "It will take two hours". עתיד קרוב מאוד אפשר לבטא גם עם about to: "The movie is about to start".

הווה ממושך לעתיד, כפי שהזכרנו קודם, הוא דרך נוספת לבטא תכניות עתידיות מוגדרות. "I'm flying to Paris next week" משמעותו שכבר יש לי כרטיס טיסה. הווה פשוט משמש לעתיד בעיקר עם לוחות זמנים רשמיים: "The train leaves at 8:00". ברמה A2 מספיק להכיר את השימושים הבסיסיים האלה, והעמקה נוספת תגיע ברמות גבוהות יותר. חשוב לתרגל מעברים חלקים בין הזמנים השונים בסיפור או בשיחה.

טיפים מעשיים ללימוד דקדוק באנגלית

הדרך הטובה ביותר ללמוד דקדוק היא לא רק לשנן חוקים אלא לראות ולהשתמש בהם בהקשר. קריאת טקסטים ברמה המתאימה לכם, צפייה בסרטים עם כתוביות באנגלית והאזנה לפודקאסטים יחשפו אתכם לדקדוק טבעי ונכון. כשאתם נתקלים במבנה דקדוקי חדש או מעניין, רשמו אותו עם המשפט השלם, לא רק את החוק. משפט דוגמה טוב שווה יותר מעשרה חוקים יבשים. נסו ליצור משפטים משלכם עם כל מבנה חדש שאתם לומדים.

תרגול אקטיבי חשוב לא פחות מלימוד פסיבי. כתבו יומן קצר באנגלית, שלחו הודעות לחברים שלומדים איתכם, או דברו עם עצמכם באנגלית. אל תפחדו לעשות טעויות – הן חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה. כשמישהו מתקן אתכם, קבלו את התיקון בחיוב ונסו להבין למה טעיתם. לפעמים הטעות נובעת מהשפעת העברית, ולפעמים מבלבול בין חוקים דומים. זיהוי מקור הטעות יעזור לכם להימנע ממנה בעתיד.

השתמשו במגוון משאבים ללימוד. אפליקציות כמו Duolingo או Babbel טובות לתרגול יומיומי קצר, אך הן לא מספיקות לבדן. ספרי דקדוק מסודרים כמו Murphy's Grammar in Use מצוינים להבנה מעמיקה ולתרגול ממוקד. סרטוני YouTube על דקדוק יכולים להסביר נושאים מורכבים בצורה ויזואלית וברורה. המפתח הוא למצוא שילוב של משאבים שעובד בשבילכם ולהתמיד בלימוד יומיומי, גם אם רק ל-15 דקות.

סיכום – הדרך להצלחה בדקדוק אנגלית A2

דקדוק ברמה A2 הוא הבסיס החזק שעליו תבנו את האנגלית המתקדמת שלכם. השליטה בזמנים הבסיסיים, ביכולת ליצור שאלות ושלילות, בהשוואות ובמבנים הבסיסיים של השפה תאפשר לכם לתקשר בביטחון במגוון רחב של סיטואציות. זכרו שדקדוק הוא כלי לתקשורת, לא מטרה בפני עצמה. המטרה היא להשתמש בדקדוק נכון כדי להעביר את המסר שלכם בצורה ברורה ומדויקת, לא לדקלם חוקים.

המרכז הישראלי ללימוד אנגלית מציע מגוון קורסים ותכניות לימוד המותאמות לרמה A2 ומעלה. המורים המנוסים שלנו יעזרו לכם להתגבר על האתגרים הספציפיים של דוברי עברית הלומדים אנגלית, עם דגש על תרגול מעשי ושימוש אמיתי בשפה. בואו להצטרף אלינו ולהתקדם בביטחון לרמה הבאה! 🎯

כתבות נוספות שאולי תאהבו

כתיבת פתקים והודעות קצרות באנגלית - המדריך השלם

כתיבת פתקים והודעות קצרות באנגלית - המדריך השלם

כתיבת פתקים והודעות קצרות באנגלית היא מיומנות חיונית בעולם המודרני. בין אם מדובר בהודעת וואטסאפ לעמית עבודה, פתק תזכורת למשפחה…
מילות מעבר באנגלית - המדריך המלא לכתיבה זורמת ומקצועית

מילות מעבר באנגלית - המדריך המלא לכתיבה זורמת ומקצועית

כתיבה באנגלית דורשת יותר מאשר אוצר מילים עשיר ודקדוק נכון. אחד המרכיבים החשובים ביותר לכתיבה איכותית הוא השימוש הנכון במילות…
כתיבה באנגלית לפי רמות CEFR - המדריך המלא למתחילים ומתקדמים

כתיבה באנגלית לפי רמות CEFR - המדריך המלא למתחילים ומתקדמים

מהי מערכת CEFR ולמה היא חשובה לכתיבה באנגלית? מערכת CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) היא הסטנדרט הבינלאומי…
כתיבה באנגלית לרמה בינונית ומעלה - המדריך המלא

כתיבה באנגלית לרמה בינונית ומעלה - המדריך המלא

הקפיצה מכתיבה בסיסית לכתיבה מתקדמת באנגלית המעבר מכתיבה בסיסית לכתיבה ברמה בינונית ומעלה באנגלית הוא אתגר משמעותי עבור לומדים רבים.…

קורסים ללימוד אנגלית מובילים